Hikayesi Kendinden Güzel:

Ezogelin Çorbası Tarifi

https://yemek.com/tarif/ezogelin-corbasi/ | Ezogelin Çorbası Tarifi
10 Nisan 2019
Tarif Modu
Tarif Defterime
Ekle
Bu tarifi ne kadar beğendiniz?
4.5

Türk mutfağına özgü, buram buram Anadolu kokan, binlerce yıllık bir çorba tarifiyle karşınızdayız. Yemek tarifleri arasından seçtiğiniz ana yemek ne olursa olsun, ona mutlaka yakışacak olan ezogelin çorbasından bahsediyoruz. Siz de bu kolay ev yapımı ezogelin çorbasıyla sofralarınızı sıcacık yapabilirsiniz.

Ezogelin çorbası tarifi; yüksek oranda bereket içerir. Besleyicidir, lezzetlidir, pratiktir. Tüm bunların yanı sıra mercimek çorbası ile olan amansız rekabetiyle, bütün kebapçıların olmazsa olmaz çorbası olma özelliğini taşır. Hastalıklara karşı amansızca savaşır, siz iyi olun diye varını yolunu ortaya koyar. Tırnak pide ya da bazlamayı çok sever.

Ezogelin çorbasını Türk mutfak tarihine kazandıran ve çorbaya adını veren Gaziantep’in Uruş (Dokuzyol) köyünde yaşamış olan Ezo Gelin’e şükranlarımızı sunarız. Merak edenler varsa ezogelin çorbasının hikayesi hemen şurada: Hikayesi de Lezzeti Kadar Anadolu: Ezogelin Çorbasının Hikayesi

O zaman adım adım resimli ve videolu ezogelin çorbası tarifimiz sizi bekler.

 

 

Devamını Oku

Tarifimizin videolu haline aşağıdan ulaşabilirsiniz.

KALORİ:1 porsiyon için116/kcal

KAÇ
KİŞİLİK

6 kişilik

HAZIRLAMA
SÜRESİ

15 dakika

PİŞİRME
SÜRESİ

45 dakika

ingredients

Ezogelin Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 2çay bardağıkırmızı mercimek
  • 3yemek kaşığıpirinç
  • 2yemek kaşığıbulgur
  • 1adetkuru soğan
  • 1tatlı kaşığıdomates salçası
  • 1yemek kaşığıtereyağı
  • 6su bardağısıcak su
  • 1tatlı kaşığınane
  • 1tatlı kaşığıtuz

Servisi için:

  • 1/2adetlimon suyu
  • 1tatlı kaşığıpul biber

Ezogelin Çorbası Tarifinin Pişirme Önerisi

Taneli bir çorba içmek istemiyorsanız çorbayı blender'dan geçirdikten sonra da servis edebilirsiniz.

Ezogelin Çorbası Tarifi Nasıl Yapılır?

  1. Sıcak suyu geniş bir tencerede kaynatın. Yıkayıp suyunu süzdürdüğünüz 2 çay bardağı kırmızı mercimeği tencereye aktarın.
  2. 3 yemek kaşığı pirinci, 2 yemek kaşığı bulguru ve 1 tatlı kaşığı tuzu tencereye aktarın.
  3. Yaklaşık 35 dakika, kırmızı mercimekler yumuşayana kadar pişirin.
  4. Ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı tereyağını eritin.
  5. Üzerine 1 adet küp doğranmış kuru soğanı ekleyin ve kavurmaya başlayın.
  6. Kavrulan soğanlara 1 tatlı kaşığı domates salçasını ekleyin.
  7. 1 tatlı kaşığı naneyi ekleyip, 2 dakika daha kavurun.
  8. Kavrulan sosunuzu ocaktan alın.
  9. Bakliyatları kaynattığınız tencereye kavrulan salçalı soğan karışımı ekleyin.
  10. Sonra hızlıca karıştırdığınız çorbayı 10 dakika daha pişirin.
  11. Limon suyu ve pul biber ilavesiyle sıcak olarak servis edin. Afiyet olsun!

Çorba Buzlukta Nasıl Saklanır?

Ezogelin Çorbası Kaç Kalori?

1 porsiyon ezogelin çorbası 116 kaloridir.

bu tarifle iyi gider



Yemek.com Chef


Bi Tabak Daha?


Yorumlar

48


zeynebbetulll28 Eylül 2021 8:43
Suyu ve baharatı çok az. Aynı malzemelere 9-10 su bardağı su ekleyerek ya da malzemeleri yarıya indirip suyu aynı tutarak, biraz da baharatlarla tatlandırarak yapabilirsiniz. Tadı güzel, fakat eksik. Elinize sağlık.
Yanıtla
Tanzer Tuğsal1 Eylül 2021 1:53
Çok eksik baharatı var o yüzden de mercimek çorbasından farksız tadı maalesef beğenmedim
Yanıtla
PuduHepa9 Mayıs 2021 2:36
Suyu aynı ölçüde tutup bulgur, mercimek ve pirinci yarı ölçülere indirin. Bu oranlarla çok katı oluyor.
Yanıtla
Yanıtla
aynen
Eozakyildiz2 Mayıs 2021 2:32
Bende denedim yarı yarıya gayet lezzetli yapabilirsiniz
Yanıtla
Ayşegül Uslu 2 Mayıs 2021 7:05
Yanıtla
Harika bir haber, çok sevindik! Afiyet olsun :)
kadriyesaydam20 Nisan 2021 1:09
Aşırı katı oldu, tadı güzel ama çorba gibi değil.
Yanıtla
Zeppzovic17 Nisan 2021 7:21
Malzemeleri yari yariya yaptim gayet guzel oldu.. tarif icin teşekkür ederim 💐
Yanıtla
Ayşegül Uslu 18 Nisan 2021 9:05
Yanıtla
Rica ederiz, afiyet olsun! :)
Hülya Can17 Nisan 2021 5:40
Ben bulgur koymuyorum aynı tarifi 2 yapışım kesinlikle daha çok su gidiyor zaten durdukça katılaşan bir çorba baya ekliyorum yani burda yazan suya takılmasın kimse çok güzel bir tarif ama tavsiye ederimm
Yanıtla
Ayşegül Uslu 18 Nisan 2021 9:05
Yanıtla
Güzel yorumunuza teşekkür ederiz, ellerinize sağlık! :)
yiyicitim17 Nisan 2021 4:04
tam anlamıyla lapa gibi oldu, daha fazla su koymanızı tavsiye ederim
Yanıtla
Ayşegül Uslu 17 Nisan 2021 6:36
Yanıtla
Kontrollü olarak ekstra su ekleyerek kıvamını açabilirsiniz her zaman için, afiyet olsun! :)
kosto3813 Nisan 2021 5:17
1 kişilik nasıl olcak
Yanıtla
Ayşegül Uslu 13 Nisan 2021 11:22
Yanıtla
Merhaba, tüm malzemelerin 1/4'ünü kullanarak hazırlarsanız 1 kişilik çorba yapabilirsiniz :)
ACEMİPİTİ29 Mart 2021 4:21
Ayy şahane oldu süper tarif biraz kıvamlı oldu ama dedikleri gibi bidahakine yarı yarıya yapacağım tarif kolay ve çok güzel ama😋 ayrıca bugüne kadar internetten yaptığım tarifler hiç güzel olmuyordu ama bu çorba bi şahane oldu teşekkürler 🙏🏻
Yanıtla
Christina Cesmeci11 Mart 2021 9:42
ah aha ah ah dikkatsizliğim yaaaa... az önce çorbayı bende başladım ve gerçekten de diyorum hakikaten yorumçular haklıçok kalın oliyor bu diye... neyse ben şimdi suyumu tuzumu herşey çorbanın kıvamına auarladım ve hakikaten harika oldu...ançak şimdi bir bakiğim dedim iki su bardağı merçimek yerine 1 su bardğı merçimek yazmış olmasınlar bende iki koymuşum, yani öyle ise haber veriğim iki su bardağı yerine 1 subardağı mercimek yeter diye :D :D ah ah ah şimdi tekrar okuyunca da yani dikkatsizlik yaaaa 2 çay bardağı merçimek yaziyor yaaaa çok güldüm. Neyse tariflerriniz hepsi harika ellinize emeğinize sağlık. Kocaeliden sevgiler
Yanıtla
Neşe Ümit Tan 12 Mart 2021 6:44
Yanıtla
Böyle bir durumla karşılaşmanıza üzüldük, fakat her zaman su ve baharat oranını artırarak düzeltilebileceğiniz bir durum :) Beğenmenize sevindik, afiyetler oldun.
Asiye Merve Karahan13 Şubat 2021 9:37
efsane
Yanıtla

Vallahi Bırakmayız