sis-kebap-tarifi-one-cikan-yeni

Kamp Yaparken Nefis Yemeklerden Mahrum Kalmak İstemeyenlere 11 Pratik Tarif

Favorilerime
Ekle

Bir türlü gelmek bilmeyen yaz sonunda geldi! Son yağmurlar yağdı, son kara bulutlar da üzerimizden çekildi nihayet. Kampçılar için de kamp sezonu tüm hızıyla açıldı tabii.

Doğayla iç içe olmanın, yeşilliklerin verdiği huzura kapılmanın, güneşin tadını çıkarmanın tam zamanı şimdi.

Çadırınızı yanınıza alın, uyku tulumunuzu sırt çantanıza atın, dağ-tepe demeden kendinizi doğanın orta yerine bırakın. E aç kalmamak için de şu tariflere bir göz atın.

Az malzemeyle dev lezzetler yaratabileceğiniz, kolayca hazırlayıp yemek yapmaktan çok yemeye vakit ayıracağınız bu lezzetler, kamp yapmanın verdiği o mutluluğu perçinleyecek, mideniz bayram edecek.

İştahını asla dizginleyemeyen kampçılar toplanın!

Önemli bir not: Yemek yapmak ya da ısınmak için kamp ateşi yakmaya karar verirseniz aman dikkat. Ateşinizi doğaya zarar vermeyecek şekilde yakın ve işiniz bittikten sonra hemen söndürün. Söndüğünden emin olmadan ateşin başından asla ayrılmayın. Kamp yapacağız derken doğaya zarar vermeyin, tüm dünyaya büyük bir kötülük yapmayın. Son olarak, yapmazsınız ama biz yine de söylemiş olalım, çöplerinizi kamp alanında öylece bırakmayın, yanınıza alıp en yakın çöp kutusuna bırakın, aman diyelim.

E hadi o zaman oksijeniniz bol olsun diyor ve başlıyoruz.

Grilled cheese tarifi

Eğer kamp yapacaksanız, boğazınıza da pek bir düşkünseniz sırt çantanıza tek kişilik minik bir tava atıverin. O tava ne çok işinize yarayacak, tahmin bile edemezsiniz. Mesela onun sayesinde şöyle enfes tostlar yapmanız işten bile değil.

Mideniz kazındığında hızlıca hazır edebilirsiniz: Grilled cheese tarifi

Kumru tarifi

Ekmeğin arasında yenen onlarca lezzetimiz varken, hepsine ayrı ayrı hayranken, e bir de kampta yemeye pek uygunlarken neden onları bol bol değerlendirmeyelim ki?

Huzurlarınızda: Kumru tarifi

Közlenmiş patlıcan salatası tarifi

Madem ki bir kamp ateşi yakılacak, o ateşte bir patlıcan közlememek olmaz şu mevsimde. Tek başına bile afiyetle yenecek bu lezzet, özellikle et yemeklerinize en ala eşlikçi olur, bizden söylemesi.

Onsuz eksik kalır: Közlenmiş patlıcan salatası tarifi

Terbiyeli şiş kebap tarifi

Yapacağınız kamp kaç gün sürerse sürsün unutulmaz anılarınızın arasında ilk sırada yerini alsın istiyorsanız şöyle lezzeti bol şişler hazırlayın. Belki yıllar sonra birçok detayı unutacaksınız ama bu misler gibi şiş kebabın damağınızda bıraktığı iz asla aklınızdan çıkmayacak, eminiz.

Kampın parlayan yıldızı belli oldu: Terbiyeli şiş kebap tarifi

Kumpir tarifi

Baştan söyleyelim, biz her zevke uygun olsun diye yaparken malzemesini bol tuttuk ama kamp bu, öyle onlarca malzemeyle gidilmez elbette. Siz, en sevdiğiniz malzemeleri yanınıza alın ve bu lezzetin tadını doya doya çıkarın. Gerçek közün içinde pişen misler gibi patates gibisi zor bulunur, bizden söylemesi.

Bu kez fırında değil: Kumpir tarifi

Ton balıklı sandviç tarifi

"Bu tarifler çok uğraş istiyor, ben yanımda tava-ızgara taşıyamam ki" diyenlere hak veriyoruz, en uğraşsızından ama en lezzetlisinden nefis bir sandviç tarifi de vermeden geçmeyelim istiyoruz.

Tam ağzınıza layık: Ton balıklı sandviç tarifi

Domatesli, pastırmalı sandviç tarifi

Kamp yapıyorsunuz diye lezzetli yemeklerden uzak kalacaksınız diye bir kural yok ya. İşte karşınızda gurme damakları kampta da yalnız bırakmamaya kararlı enfes bir sandviç daha!

Alışkanlık yapar: Domatesli, pastırmalı sandviç tarifi

Yer fıstıklı patlıcan salatası tarifi

Köz patlıcan salatası tarifimizi verdik ama onunla yetinecek değildik. Farklılık arayanları, kamp yaparken enerjisi yarıda kalmasın isteyenleri de unutmadık, işin içine bir de yer fıstığını davet ettik.

Efsane oldu: Yer fıstıklı patlıcan salatası tarifi

Ciğer şiş tarifi

"Kamptır, pikniktir fark etmez, ben mangal yapmadan asla dönmem" diyenler var aramızda, biliyoruz. O mangalın tadını çıkarmanın enfes bir yolunu da biz gösterelim istiyoruz.

Bir kez akla düştü mü yapmadan dönmek olmaz: Ciğer şiş tarifi

Barbekü sos tarifi

Barbekü sosu, kampta hazırlayacak vakit de olanak da bulamayacaksınız muhtemelen. O yüzden bu sosu evden çıkmadan hazır edin, kampa birlikte gittiğiniz herkese en lezzetlisinden bir sürpriz yapın.

Bir sonraki kamp planını şimdiden yaptırır: Barbekü sos tarifi

Pirzolalı dev sandviç tarifi

Bir tanesiyle en az 3 kişiyi doyurabilecek güçte bir sandviçten söz ediyoruz, ilhamınız da iştahınız da bol olsun diye...

Yazılı tarifimizi şöylece bırakıyoruz: Pirzolalı dev sandviç tarifi

Şimdiden iyi eğlenceler!

Doyamayanlar için bir de videomuz var!