Yemek.com

Üzerine Limon Sıkarak Yemeğin Tadına İhanet Ettiğimiz 10 Lezzet

uzerine-limon-sikilmamasi-gerekenler

Limon birçok yemeğin baş tacıdır, yakışanıdır. Hatta bazılarının da olmazsa olmazıdır. Salatayı, çorbayı, balıkları, zeytinyağlıları anlarız. Haydi lahmacunu ve midye dolmayı da anlarız ama olur olmadık şeylere sıkmayın şu limonu yahu! Yakışan var yakışmayan var.

Muhakkak çevrenizde görmüşsünüzdür, kebap söyleyen birisinin üzerine limon sıktığını görünce verdiğiniz tepkiyi hatırlayın.

Sadece kebap olsa yine iyi.

Kebap demişken: Adana, Urfa

Arkadaşlar yapmayın ya, gerçekten çok rica ediyoruz. Tamam damak tadı da zevkler ve renkler grubuna girer ve tartışmaya da çok fazla açık değildir ama. Kocaman bir ama demek zorundayız. Yahu lahmacun mu bu Adana ve Urfa'ya işkence çektirmek de nedir?

Ardından gelir: İçli köfte

Hayır hayır baştan söyleyelim içli köfteye Adana'daki kadar sert değiliz. Lahmacundan bir tık iyi, Adana'dan bir tık kötü diyelim

İçli köfte konusunda "Adı üstünde bu da bir köfte, kesinlikle sıkılmaz!" diyen kadar "Olur mu canım, onun tadı limonla çıkar!" diyen de var. Burada karar sizin sayın okurlar.

Hardalla karıştırmış olanlar var: Izgara köfte

Her sakallıyı dedesi sananlara kocaman şaşırdığımız bir konu da ızgara köfteye limon sıkılmasıdır. İçli köfte ve lahmacun da kıyma evet ama üçü aynı şey değil. Olmamalı yani.

Buyur bir de buradan yak: Kıymalı pide

Kıymalı Kapalı Pide Tarifi

Açık da olsa kapalı da olsa hatta kıymalı ya da ıspanaklı da olsa pideye de limon sıkılmaz arkadaşlar. O canım pidenin tadını neden limonun baskın tadıyla yok ediyorsunuz?

Pideden sonra yazmazsak olmaz: Pizza

quattro-formaggi-pizza

Adana kebap gibi bir azınlık olan pizzaya limon sıkanlar da görenleri hayrete düşürmeye yetiyor. Pizzaya ketçap ve mayonezin sıkılmasını hazmedemeyen biz, limonla adeta yıkıldık. Pizzaya limon sıkan birisini görürseniz insaniyet namına uyarın arkadaşlar.

Yok artık: Karpuz

Karpuzlu limonatadan mı ilham aldınız, ne yaptınız bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey; karpuz dilimlerine limon sıkmanın, karpuzlu limonata kadar hoş durmadığı gerçeği.

Oldu mu şimdi oldu mu ya: Omlet

Omlete ketçap sıkmaktan daha kötü sanıyoruz ki limon sıkmak. Omlete en fazla pul biber, kekik ve nane serpilir, limon sıkmak ne demek?

Lafı çok uzatmadan bir şarkı molası vermek istiyoruz: Oldu mu şimdi, oldu mu ya?

Sıralamayı karıştırdınız sanırız: Pirinç pilavı

Pirince limon, tabii ki sıkılır arkadaşlar. Ama henüz pişmeden ve sadece birkaç damla. Piştikten sonra sıktığınız limon tadını bozmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

Hemen elinizdeki limonu bırakın: Tavuk sote

Pilavın yanına, mantarın aralarına yakışacak tavuk soteye biz ketçap, mayonez sıkmaya korkarken bu derece cesaretli olmanızı alkışlıyoruz arkadaşlar.

Daha fazla abartamazdık: Patates kızartması

Bundan abartısı herhalde limona, limon sıkıp yemek arkadaşlar. Patates kızartması ya, rahat bırakın onu

Not: Sıkıp yiyeni de gördük, hatta caps'lere, gif'lere konu oldu bu olay.

İZLE
Doyamayanlar için bir de videomuz var!
3 yorum yapılmış
2016-02-24 08:42:05
Tam bir limon hastasıyım ama ne neyle yenir bilirim Bence mercimek çorbasına limon sıkmak ta katliam çünki tüm lezzetini örtüyor. tahin helvasını limon sıkıp yiyen gördüm denedim güzel oluyor. Limon değil de karpuza tuzu deneyin bir Japon misafirimizden öğrendik hoş oluyor.
2016-02-23 19:40:22
pizzaya da limon sıkanları kınıyorum. :)
2016-02-23 21:21:30
Adana'ya ve Urfa'ya dürüm olarak yendiği Zaman limon sıkılır . Bunun iki nedeni vardır ; birincisi o bölgelerde bu kebap dürüm şeklinde genelde gece geç saatlerde yenir ve limon hazmı kolaylaştırır .yemeğin arkasından uykuyu rahatlatmak için . İkincisi limon , yine dürüm şeklinde ve %99 sokakta yenen kebabın yağının donmasını engeller . Yine aynı nedenleİçli köftenin yanına limon konmuşsa muhtemelen köftede çok miktarda katı yağ bulunuyordur. Bu da o köftenin Antakya köftesi olmadığını gösterir . Diğer bölgelerin körtesinden farklı olarak Antakya'da yağsız eyle yapılır ve sarmısaklı zeytinyağı ile sunulur . Ve limon sıkılmaz ;) (Fazla mı ciddi bir yorum oldu ,utandım valla :)) )